Foto: Národná diaľničná spoločnosť

Tunel Višnové bližšie k otvoreniu. Zhotoviteľ začal ukladať cementobetónový kryt budúcej vozovky

.Stavba diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala so 7,5 kilometrovým tunelom Višňové je pre NDS prioritným projektom. Denne vynakladá NDS tlak a extrémne úsilie pre to, aby motoristi mali túto kľúčovú stavbu čo najskôr pre svoje užívanie. Zahájená betonáž v tuneli Višňové je jedným z míľnikov, ktorý signalizuje progres na stavbe.

Dvojvrstvový cementobetónový kryt je ukladaný dvojicou finišerov – finišerom pre spodnú a finišerom pre hornú vrstvu. Technológia kladenia dvojvrstvového krytu je realizovaná v celej šírke vozovky, teda v 7 metroch.

Celý proces betonáže je veľmi prísny na čas a na koordináciu pohybu strojov. Proces spracovania betónovej zmesi pre hornú a spodnú vrstvu betónu musí byť ukončený do doby spracovateľnosti čerstvého betónu.

Bezprostredne po položení čerstvého betónu sa vykoná protišmyková úprava povrchu krytu. Použije sa úprava povrchu technológiou obnaženého kameniva – povrch vozovky je upravený silonovými kefami. Povrch krytu musí byť po zhutnení rovný.

Následne sa pristúpi k rezaniu a vyplňovaniu škár. Na rezanie zatvrdnutého cementobetónového krytu sa používajú kotúčové píly s reznými kotúčmi hrúbky 4 mm. Škáry sú vyplnené zálievkovou hmotou za tepla pomocou zalievacieho stroja vybaveného nepriamym regulovateľným ohrevom zálievkovej hmoty, teplomerom, účinným miešadlom a čerpadlom na dopravu zálievkovej hmoty k plniacej tryske.

Podobné príspevky